Informacje o projekcie
Tytuł projektu
„Cyfrowy Powiat”
Program/Poddziałanie
Program Operacyjny Polska Cyfrowa na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa V: Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia REACT-EU
Dane finansowe
Wartość projektu: 328 695,00 zł (dofinansowanie 100%)
Okres realizacji projektu
12.10.2022 – 31.10.2023 r.
Opis projektu
Cel
Zwiększenie zdolności Starostwa Powiatowego w Toruniu i jego jednostek organizacyjnych do wykorzystywania technologii cyfrowych oraz podniesienie standardów bezpieczeństwa cyfrowego w zakresie realizowanych teleinformatycznie usług publicznych.
Adresaci działań
- Starostwo Powiatowe w Toruniu
- Centrum Usług Wspólnych Powiatu Toruńskiego
- Dom Pomocy Społecznej w Browinie
- Dom Pomocy Społecznej w Dobrzejewicach
- Dom Pomocy Społecznej w Pigży
- Dom Pomocy Społecznej w Wielkiej Nieszawce
- Środowiskowy Dom Samopomocy w Chełmży
- Środowiskowy Dom Samopomocy w Osieku.
Główne działania
W ramach projektu zrealizowane zostaną następujące zadania:
Moduł 1. Cyfryzacja biur, jednostek publicznych, jednostek podległych i nadzorowanych
- zakup przełączników rdzeniowych i dofinansowanie do macierzy dyskowej dla Starostwa Powiatowego w Toruniu
- zakup serwera, 3 switchy, 5 zapór sieciowych, 3 zestawów komputerowych, 5 laptopów, 4 tabletów dla CUW PT, DPS-ów oraz ŚDS-ów
Moduł 4. Zapewnienie cyberbezpieczeństwa samorządowych systemów informatycznych
- przeprowadzenie technicznej diagnozy cyberbezpieczeństwa dla Starostwa Powiatowego w Toruniu.
Planowane efekty realizacji projektu
- inwestycje sprzętowe w serwerownię i sieć LAN Starostwa umożliwią znaczący wzrost wydajności oraz zwiększą zakres przetwarzanych danych. Przełoży się to na jakość i efektywność pracy użytkowników, wpłynie na znacznie większą liczbę obsłużonych spraw klientów składanych drogą elektroniczną, a jednocześnie pozwoli wdrożyć nowe usługi
- diagnoza cyberbepieczeństwa pozwoli zwiększyć poziom bezpieczeństwa systemów informatycznych Starostwa, istotnych dla właściwego funkcjonowania urzędu
- uzupełnienie braków sprzętowych dla CUW PT, DPS-ów i ŚDS-ów wpłynie znacząco na funkcjonowanie tych jednostek w trzech obszarach: bezpieczeństwo danych i sieci informatycznych, obsługa podopiecznych (mieszkańców domów), dostęp podopiecznych do cyfrowych usług.