Marzenna Napiórkowska
Starostwo Powiatowe w Toruniu
ul. Towarowa 4-6
87-100 Toruń
tel. (056) 662 88 11
e-mail: konsumenci@powiattorunski.pl
Koronawirus a usługi, zakupy i ceny - pakiet porad opracowany przez UOKiK
Powiatowy Rzecznik Konsumentów udziela porad telefonicznie, drogą elektroniczną oraz osobiście w biurze - pok. nr 101, I piętro w siedzibie Starostwa.
Godziny przyjęć konsumentów:
(Środy i czwartki biuro nieczynne)
Na wniosek konsumenta (do pobrania tutaj) Rzecznik występuje do sprzedawcy w celu rozwiązania sporu. Do wniosku należy dołączyć kserokopie wszystkich związanych ze sprawą dokumentów. Wniosek taki wraz z kopią dokumentów można złożyć osobiście w biurze, przesłać pocztą elektroniczną konsumenci@powiattorunski.pl lub listownie na adres: ul. Towarowa 4-6, 87-100 Toruń.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów został powołany Uchwałą Rady Powiatu Toruńskiego Nr II/15/06 z dnia 13 grudnia 2006r.
Do zadań rzecznika w szczególności należy:
1) zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,
2) składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
3) występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
4) rzecznik może wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować za ich zgodą do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów,
5) rzecznik współdziała z własciwymi miejscowo delgaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi.
Nie bądź Jeleń, weź paragon
Ministerstwo Finansów 8 lipca rozpoczęło akcję zachęcającą do wydawania oraz przechowywania paragonów. Partnerem akcji jest Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Dowód zakupu musimy otrzymać niezależnie od miejsca sprzedaży produktu. Musi nam go wydać m.in. sprzedawca w sklepie, na bazarze, na stoisku z pamiątkami, w Internecie. Powinniśmy go otrzymać także wtedy, gdy kupujemy bilet do kina, na mecz lub różne usługi. Dowód zakupu potwierdza, co kupiliśmy, od kogo, kiedy i po jakiej cenie. Dzięki temu będziemy mogli reklamować produkty lub usługi, które okażą się niezgodne z umową, mówiąc prościej – będą wadliwe. Najłatwiejszym i najbardziej powszechnym potwierdzeniem zakupów jest paragon. Warto pamiętać, że nie tylko on może udokumentować zawartą transakcję – zgodnie z prawem podobną moc ma potwierdzenie płatności kartą, wyciąg z konta, faktura VAT, a nawet zeznania osób, które nam towarzyszyły.