formularz: Wniosek o rejestrację / wyrejestrowanie / zawiadomienia zbycia,
dotychczasowy właściciel zawiadamia o zbyciu pojazdu zarejestrowanego organ rejestrujący załączając do formularza kopię dokumentu, na podstawie którego nastąpiło zbycie pojazdu:
osobiście
za pośrednictwem poczty
lub przez platformę E-Puap,
Opłaty: Złożenie pełnomocnictwa lub jego odpisu, wypisu lub kopii - od każdego stosunku pełnomocnictwa - opłata skarbowa 17 zł. Opłaty skarbowej można dokonać w kasie Starostwa lub na konto Urzędu Miasta Torunia: 37 1160 2202 0000 0000 8344 0799.
Termin załatwienia sprawy: Niezwłocznie od daty złożenia wniosku, pod warunkiem przedłożenia wszystkich wymaganych dokumentów.
Jednostka prowadząca sprawę: Wydział Komunikacji i Transportu w Toruniu ul. Towarowa 4-6, tel. 56 662 89 22 fax. 56 662 89 23 e-mail: rejestracja@powiattorunski.pl Interesanci przyjmowani są w dni robocze w godzinach otwarcia urzędu. Można umówić termin wizyty na określoną godzinę za pomocą systemu rezerwacji internetowej.
Tryb odwoławczy: Od zawiadomienia nie służy odwołanie.
Dodatkowe informacje: Uwaga – ważna informacja!
Właściciel pojazdu zarejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany zawiadomić w terminie nieprzekraczającym 30 dni starostę o:
zbyciu pojazdu;
zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym. Przekroczenie terminu skutkuje nałożeniem kary pieniężnej w wysokości 250 zł.
W przypadku zawiadomienia o zbyciu pojazdu będącego przedmiotem współwłasności, zawiadomienie może złożyć każdy ze współwłaścicieli, przedkładając pełnomocnictwo albo oświadczenie, że działa za zgodą większości współwłaścicieli.
Czynności dokonuje dotychczasowy właściciel/współwłaściciel pojazdu (jeden z dotychczasowych właścicieli w przypadku, gdy jest więcej niż jeden właściciel) lub osoba przez właściciela upoważniona.
Formularze do pobrania:
Wniosek o rejestrację / wyrejestrowanie / zawiadomienia zbycia - druk do pobrania poniżej.