Ogłoszenie Nr 1/2023
Starostwo Powiatowe w Toruniu
ul. Towarowa 4-6, 87-100 Toruń
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze
Inspektor ds. administracji architektoniczno - budowlanej w Wydziale Architektury i Budownictwa
1. Wymagania niezbędne:
a) wykształcenie wyższe (pierwszego lub drugiego stopnia) - kierunki techniczne (preferowane: architektura i urbanistyka, budownictwo, inżynieria i gospodarka wodna, geodezja i kartografia oraz posiadanie uprawnień budowlanych) bądź studia prawnicze (w tym prawo administracyjne),
b) min. 5 letni staż pracy (preferowany staż pracy w organach administracji architektoniczno – budowlanej lub nadzoru budowlanego),
c) wiedza specjalistyczna: znajomość przepisów Prawa budowlanego wraz z aktami wykonawczymi, ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, ustawy o planowaniu i zagospodarowania przestrzennym oraz zagadnień związanych z miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego, przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego,
d) spełnianie wymagań określonych w art. 6 ust. 1 pkt 1 i 2 oraz ust. 3 pkt. 2 z dnia 21 listopada 2008 r.
o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 530)
- kandydat posiada pełną zdolność do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych,
- kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- kandydat jest obywatelem Polski, z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych.
2. Wymagania dodatkowe:
a) obsługa komputera, znajomość programów: do obsługi poczty elektronicznej, pakietu MS OFFICE
b) znajomość instrukcji kancelaryjnej, ustawy o dostępie do informacji publicznej, o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
3. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
- prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach: pozwoleń na budowę, zezwoleń na realizację inwestycji drogowej, zatwierdzanie projektów budowlanych, pozwoleń na rozbiórkę, przeniesień pozwolenia na budowę, przeniesień zgłoszenia, zmian pozwolenia na budowę, niezbędności wejścia na teren sąsiedniej nieruchomości,
- sprawowanie nadzoru i kontroli w zakresie zgodności projektu budowlanego z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i innymi aktami prawa miejscowego albo decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu, a także wymaganiami ochrony środowiska, zgodności projektu zagospodarowania działki lub terenu z przepisami, w tym techniczno-budowlanymi, kompletności projektu budowlanego i posiadania wymaganych opinii, uzgodnień, pozwoleń
i sprawdzeń oraz informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, wykonania obowiązku sprawdzenia projektu, przez osobę posiadającą wymagane uprawnienia budowlane i legitymującą się aktualnym na dzień opracowania projektu - lub jego sprawdzenia – zaświadczeniem o wpisie na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego,
- przyjmowanie zgłoszeń: budowy lub robót budowlanych, dla których nie jest wymagane pozwolenie na budowę, zmiany sposobu użytkowania obiektów budowlanych lub ich części, rozbiórki obiektów,
- udzielanie bądź odmowa zgody na odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych w oparciu o pełnomocnictwo udzielone przez ministra budownictwa,
- udzielanie bądź odmowa zgody na odstępstwo od warunków usytuowania budynków i budowli oraz wykonywania robót ziemnych w sąsiedztwie linii kolejowych i obszaru kolejowego,
- stwierdzanie wygaśnięcia decyzji o pozwoleniu na budowę,
- potwierdzanie spełnienia wymagań samodzielnego lokalu mieszkalnego dla celów ustanowienia odrębnej własności lokali,
- prowadzenie spraw w systemie elektronicznego zarządzania dokumentacją (EZD).
4. Warunki pracy na danym stanowisku:
a) praca będzie wykonywana w Starostwie Powiatowym w Toruniu przy ul. Towarowej 4-6.
b) praca o charakterze biurowym,
c) praca przy monitorze ekranowym, wymagająca wymuszonej pozycji ciała,
d) kontakt z klientem, w tym liczne kontakty telefoniczne,
e) praca w dniach: poniedziałek, środa, czwartek, w godz. 7.30-15.30, wtorek w godz. 7.30-16.30, piątek w godz. 7.30-14.30,
f) wymiar czasu pracy – pełen etat. Pierwsza umowa o pracę zawierana będzie na czas do 6 miesięcy, jeżeli kandydata będzie obowiązywało odbycie służby przygotowawczej, o której mowa w art. 19 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.
5. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych w miesiącu grudniu 2022 był wyższy niż 6 %.
6. Wymagane dokumenty:
a) życiorys (CV),
b) list motywacyjny,
c) kopie dokumentów poświadczających wykształcenie (np. dyplom, zaświadczenie o stanie odbytych studiów, kopia uprawnień budowlanych),
d) oświadczenie o spełnianiu wymagań określonych w art. 6 ust. 1 pkt 1 i 2 oraz ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych,
e) kopie innych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
f) kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność kandydata, gdy kandydat chce skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych – dot. przypadku, gdy wskaźnik zatrudnienia, o którym mowa w pkt 5, jest niższy niż 6%, wówczas pierwszeństwo w zatrudnieniu na stanowiskach urzędniczych (z wyłączeniem kierowniczych stanowisk urzędniczych), przysługuje osobie niepełnosprawnej, o ile znajduje się w gronie osób przedstawionych kierownikowi jednostki celem zatrudnienia wybranego kandydata*.
*kandydat, który zamierza skorzystać z niniejszego uprawnienia obowiązany jest złożyć oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dot. zdrowia, o treści:
„Wyrażam zgodę, zgodnie z art. 9 ust. 2 lit. a RODO, na przetwarzanie moich danych osobowych dotyczących zdrowia, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO”.
7. Termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne w zamkniętej kopercie należy składać osobiście w siedzibie Starostwa w pokoju nr 1 (Biuro Obsługi Interesanta) mieszczącym się na parterze budynku, pocztą elektroniczną w przypadku posiadanych uprawnień do podpisu elektronicznego lub pocztą na adres: Starostwo Powiatowe w Toruniu, ul. Towarowa 4-6, 87-100 Toruń z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko Inspektora ds. administracji architektoniczno - budowlanej w Wydziale Architektury
i Budownictwa w terminie do dnia 16 lutego 2023 r. (nie mniej niż 10 dni od dnia opublikowania ogłoszenia w BIP).
Przy każdej formie dostarczenia ofert tj. wysyłanych: pocztą, drogą elektroniczną lub osobiście decyduje data wpływu do Starostwa.
Aplikacje, które wpłyną do Starostwa po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.powiattorunski.pl) oraz na tablicy informacyjnej przy ul. Towarowej 4-6.
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/W (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), informuję, iż:
Lista kandydatów spełniających wymagania formalne
na wolne stanowisko urzędnicze
Inspektor ds. administracji architektoniczno-budowlanej
w Wydziale Architektury i Budownictwa
(1 etat)
Informujemy, że w wyniku wstępnej selekcji na ww. stanowisko pracy, do następnego etapu rekrutacji zakwalifikowała się następująca kandydatka spełniająca wymagania formalne określone w ogłoszeniu:
Informacja o wynikach naboru
na wolne stanowisko
Inspektor ds. administracji architektoniczno-budowlanej
w Wydziale Architektury i Budownictwa (1 etat)
Informujemy, że w wyniku zakończenia procedury naboru na ww. stanowisko została wybrana Pani Kinga Hopke zamieszkała w Toruniu.
Uzasadnienie dokonanego wyboru:
Pani Kinga Hopke z testu uzyskała 29 punktów na 49 punktów możliwych, natomiast z rozmowy kwalifikacyjnej uzyskała 69 punktów, na 80 punktów możliwych. Wykazała się bardzo dobrą znajomością przepisów z zakresu KPA oraz dobrą znajomością zagadnień potrzebnych na stanowisku, na które ogłoszono konkurs.