Aby zarejestrować auto, zgłosić jego sprzedaż czy otrzymać wtórnik dowodu rejestracyjnego nie trzeba już będzie stać w długich kolejkach. Wystarczy umówić się na konkretną godzinę przez Internet. Jak to zrobić?
– Kiedy powierzono mi nadzór nad Wydziałem Komunikacji, Zarząd zobowiązał mnie do wypracowania nowych rozwiązań prowadzących do skrócenia czasu oczekiwania na załatwienie spraw w wydziale. Zainteresował nas system zarządzający ruchem klienta tzw. kolejkomat, który sprawdził się już w innych samorządach. O jego funkcjonalności przekonałem się wspólnie z naczelnikiem Wydziału podczas wizyty w Urzędzie Miasta Włocławka, na początku marca br. W tamtejszym Wydziale Komunikacji taki system funkcjonuje od początku 2019 r. Prowadzi on klienta od momentu wejścia do wybranego stanowiska i pozwala na zachowanie zasady obsługi klienta w kolejności przybywania do urzędu, co zapobiega wywoływaniu niepotrzebnych napięć. – wyjaśnia członek Zarządu Powiatu Janusz Kononiuk.
Elektroniczna rezerwacja terminu jest ułatwieniem dla wielu klientów. Ci, którzy nie korzystają z Internetu mogą po prostu przyjechać do Wydziału Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Toruniu. Wówczas także wchodząc do Wydziału należy skierować się do biletomatu, wybrać sprawę, a następnie odebrać bilet, który wskaże pierwszy możliwy termin jej załatwienia.
– System motywuje także pracowników do profesjonalnej i szybkiej obsługi klienta, a wszystko to razem skutkuje tym, czego najbardziej oczekują zainteresowani, czyli zwiększeniem ilości obsłużonych klientów oraz skróceniem czasu oczekiwania. – zapewnia Janusz Kononiuk
drukuj (Dzięki biletom nie ma już kolejek)