Starostwo Powiatowe w Toruniu i Fabryka Cukiernicza Kopernik przystępują do realizacji wspólnej kampanii promocyjnej „Co ma piernik do wiatraka?”. Starosta Toruński Marek Olszewski i Prezes Zarządu Fabryki Cukierniczej Kopernik Szymon Poliński podpisali porozumienie o współpracy w tej sprawie 8 marca 2024 roku.
W ramach wspólnych działań na etykietach wybranych produktów sygnowanych logo Fabryki Cukierniczej Kopernik pojawią się kody QR odsyłające do filmów promujących powiat toruński i specjały kuchni tradycyjnej.
W ramach kampanii zrealizujemy 9 wideo-wizytówek powiatu, które dotyczyć będą ciekawych miejsc, znanych ludzi mieszkających w podtoruńskich gminach czy wyróżniających się inicjatyw społecznych.
Filmy będą miały swoją premierą co tydzień na stronach internetowych Starostwa Powiatowego i Fabryki Cukierniczej Kopernik oraz w mediach społecznościowych.
- Wspólnie zdecydowaliśmy się na działanie, które jest nieoczywiste i innowacyjne. Takiej współpracy środowiska biznesu z lokalnym samorządem do tej pory w naszym regionie nie było! – zapewnia Szymon Poliński Prezes Zarządu Fabryki Cukierniczej Kopernik.
Kolejnym etapem współpracy będzie cykl filmów kulinarnych, w których wezmą udział zaprzyjaźnione koła gospodyń wiejskich. Gospodynie przygotują tradycyjne dania z wykorzystaniem toruńskich pierników lub innych popularnych produktów FC Kopernik. Opracowano 15 receptur na dania słodkie i wytrawne, w których bardzo wyczuwalna będzie piernikowa nuta.
- Gospodynie z KGW to prawdziwe ekspertki kulinarne i ambasadorki swoich lokalnych społeczności. Zapraszając panie do udziału w tej kampanii spotkaliśmy się z wielką życzliwością i zrozumieniem naszego wspólnego pomysłu – przyznaje Starosta Toruński Marek Olszewski.
Po premierze ostatniego filmu wydanie zostanie książka kucharska z przepisami na dania z niekiedy nietypowym wykorzystaniem piernika. Premierę tej publikacji będziemy także świętować na pikniku plenerowym zorganizowanym przez starostwo i Fabrykę Cukierniczą Kopernik – ma to być impreza cykliczna odbywająca się raz do roku w różnych miejscach na terenie powiatu toruńskiego.
Uroczyste podpisanie listu intencyjnego w sprawie przeprowadzenia kampanii wzięli udział także: Wiceprezes Zarządu Fabryki Cukierniczej Kopernik Anna Jaranowska, przedstawiciele działu badań i rozwoju FC Kopernik oraz gospodynie z KGW: Barbara Kisielewska (KGW Przebojowe Złotorianki), Joanna Wysocka-Słoniecka (KGW Nowoczesne Gospochy), Katarzyna Kowalska (KGW Brąchnowianki), Danuta Kwiatkowska (KGW Dębinianki), Marzena Lewandowska (KGW Alebabki Ostaszewo), Iwona Skrzypczak (KGW Jezioranki z Kamionek Małych), Melania Brzustewicz (KGW Glogowianki), Liliana Trokowska (KGW Zębowo).
Spotkanie poświęcone kampanii przypadło w Dniu Kobiet, dlatego gospodarze wydarzenia – prezes Szymon Poliński i starosta Marek Olszewski – złożyli paniom najlepsze życzenia, wręczyli kwiaty i pakiety produktów Fabryki Cukierniczej Kopernik. Gospodynie otrzymały także nowy produkt Kopernika – przyprawę piernikową.
- To nasz nowy produkt, bardzo się cieszymy, że jako pierwsze otrzymuję je gospodynie z KGW – podkreśla Milena Strzała z działu badań i rozwoju FC Kopernik.
Niespodzianką dla wszystkich uczestników konferencji była możliwość zwiedzania hali produkcyjnej Fabryki Cukierniczej Kopernik.
Logotyp kampanii „Co ma piernik do wiatraka” promuje logotyp zaprojektowany przez toruńskiego artystę Marcina Treichela. Autorką konceptu logo jest Maria Kerner.
przygotowanie spotu: Olek Urbański
fot. Olek Urbański
drukuj (Co ma piernik do wiatraka?)