Powiatowa i Miejska Biblioteka Publiczna im. Juliana Prejsa w Chełmży, wspólnie z gminnymi bibliotekami publicznymi powiatu toruńskiego, organizuje cykliczny konkurs interpretacji wierszy skierowany do najmłodszych uczniów szkół podstawowych. W tym roku, podobnie jak w ubiegłym, ograniczenia związane z pandemią wymusiły przeprowadzenie konkursu w formie on-line. Uczestnicy nagrali krótkie filmiki z interpretacją wybranego wiersza i przesłali je do najbliższej biblioteki gminnej. Najciekawsze nagrania z etapu gminnego zakwalifikowały się do powiatowego finału.
Nagrane interpretacje pokazały wysoki poziom dziecięcych wystąpień. Mali artyści wykazali się kreatywnością i zdolnościami aktorskimi. Widoczne było też zaangażowanie rodziców. Jurorzy podkreślali trafione, dostosowane do wrażliwości i wieku dziecka wybory wierszy, piękne i różnorodne scenografie, przemyślane użycie rekwizytów i kostiumów. Komisja nie miała łatwego zadania, niemniej jednak po burzliwej naradzie wytypowała zwycięzców. I miejsce zdobyła: Kaja Janowska ze SP w Lubiczu Górnym. Trzy równorzędne II miejsca zajęli: Igor Mętel ze SP w Łysomicach, Anna Piasecka ze SP w Złotorii oraz Maja Pilewska ze SP w Łysomicach. Dwa równorzędne III miejsca zajęły: Aleksandra Sarnacka ze SP w Złotorii i Maja Stankiewicz ze SP w Zelgnie. Ponadto Jury przyznało dwa wyróżnienia. Otrzymali je: Amelia Boczek ze SP nr 5 w Chełmży i Stanisław Czapski ze SP w Turznie.
Poezja dziecięca uczy i bawi pokolenia małych czytelników. Udział w konkursie interpretacji stwarza okazję do poznania literatury i poetów, pozwala wczuć się w sytuacje i przeżycia innych ludzi, wspomaga rozwój wyobraźni, wzbogaca słownictwo, uczy pięknej, poprawnej mowy. Inscenizacje wierszy są rodzajem zabawy twórczej, która jak pokazują nagrania, przynosi małym artystom wiele radości.
Fot. nadesłane