Powiat Toruński

Menu dodatkowe

Treść strony

Administracja

Istotą działalności samorządu terytorialnego i sensem istnienia urzędów jest jak najpełniejsza realizacja potrzeb mieszkańców poprzez profesjonalne świadczenie usług na ich rzecz.

Dla wygody klientów w budynku znajduje się kasa, w której można na miejscu uregulować opłaty karta lub gotówką. Jest też oddział banku i bankomat. W infokiosku przy wejściu dzięki przyciskowi ZAŁATW SPRAWĘ, można dowiedzieć się dokąd się z nią udać, jakie dokumenty przygotować i jakie będą opłaty. Informacje te znajdują się też na stronie www.powiattorunski.pl i w Biuletynie Informacji Publicznej. Sale obsługi w budynku są objęte bezprzewodowym sygnałem Wi-Fi.

Realizowane w Starostwie usługi można podzielić na dwie grupy: Pierwszą stanowią sprawy załatwiane w urzędzie zgodnie z kodeksem postępowania administracyjnego. Jest ich w sumie ponad 100: od pozwoleń na budowę, rejestracji pojazdów, decyzji środowiskowych, pozwoleń wodno-prawnych, poprzez mniej znane jak: inwentaryzacja prac geodezyjnych, pozwolenia na sprowadzanie zwłok z zagranicy, nadzór nad stowarzyszeniami, rejestracja sprzętu pływającego czy wreszcie tak rzadkie jak rejestrowanie zwierząt egzotycznych czy wydawanie pozwoleń na hodowlę chartów myśliwskich. Drugą są te dotyczące nadzoru nad powiatowymi jednostkami organizacyjnymi i pieczy nad ich infrastrukturą oraz budową i utrzymaniem dróg.

W 2011 r. powiat toruński uruchomił swój własny Geoportal! To prowadzona przez służby geodezyjne witryna internetowa zapewniająca dostęp i możliwość przeglądania, wyszukiwania i zamawiania danych zgromadzonych w powiatowym zasobie geodezyjnym i kartograficznym. Dzięki wprowadzanym na bieżąco wynikom pomiarów i podziałów geodezyjnych, dane, które można znaleźć na stronie internetowej www.powiattorunski.pl w zakładce Geoportal, są aktualne i dostępne bez wychodzenia z domu. Geoportal w ciągu 6,5 roku od jego powstania odwiedziło już 670 tys. osób i zgłoszono za jego pośrednictwem 26,5 tys. prac geodezyjnych. Posiadamy 548 stałych użytkowników, a wśród nich geodetów uprawnionych, pracowników gmin, straży pożarnej, policji itp.

Idąc z duchem czasu oraz by sprostać rosnącym nieustannie wymaganiom, w 2009 roku Starostwo Powiatowe w Toruniu wdrożyło System Zarządzania Jakością ISO 9001. Certyfikat daje gwarancję przestrzegania praw interesantów, właściwego przechowywania danych i zarządzania siecią teleinformatyczną. Wprowadziliśmy system oceny dostawców i szkoleń oraz poprawiliśmy obieg informacji i komunikację wewnętrzną w urzędzie. Co ważne, by utrzymać Certyfikat należy regularnie poddawać się audytom kontrolnym. Czynimy to, bo naszym celem jest ciągła poprawa funkcjonowania urzędu tak, by był on przyjazny naszym klientom i mieszkańcom powiatu. Państwa ocena jest dla nas najważniejsza!

    [treść archiwalna]

« wstecz

Ministerstwo Cyfryzacji Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób z niepełnosprawnościami współfinansowane ze środków Ministra Cyfryzacji

Rozmiar czcionki

Wersja strony o wysokim poziomie kontrastu

Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku 'Graficzna wersja strony' znajdującego się w górnej części witryny.