Starosta Toruński informuje, że dnia 5 września 2018 r. weszła w życie ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2018 r. poz. 1592).
Ustawa wprowadziła znaczące zmiany dla podmiotów zbierających, przetwarzających i wytwarzających odpady.
POSIADACZ ODPADÓW DZIAŁAJĄCY W OPARCIU O DECYZJĘ NA GOSPODAROWANIE ODPADAMI MA OBOWIĄZEK ZŁOŻYĆ WNIOSEK O JEJ ZMIANĘ ZGODNIE Z USTAWOWYMI WYMAGANIAMI W TERMINIE 12 MIESIĘCY OD DNIA WEJŚCIA W ŻYCIE WW. USTAWY.
Wniosek winien zawierać informacje oraz załączniki wymagane ustawą nowelizującą. Jeżeli posiadacz odpadów nie złoży wniosku spełniającego wymagania ustawy nowelizującej w wyznaczonym terminie, wymienione powyżej decyzje wygasną z mocy prawa.
Zgodnie z art. 9 ustawy zmieniającej, do spraw wszczętych i niezakończonych przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy, stosuje się przepisy nowe.
Od dnia 5.03.2019 r. posiadacz odpadów obowiązany jest także do prowadzenia wizyjnego systemu kontroli miejsca magazynowania odpadów (należy dostarczyć informację do organu o zainstalowaniu systemu).
drukuj (Zmiana Ustawy o odpadach - nowe obowiązki dla posiadaczy odpadów)