Powiat Toruński

Przejdź do:
Przejdź do:

Wyszukiwarka

Wyszukaj:
Powiat
Toruński

Menu główne

Treść strony

LICEUM W DOBRZEJEWICACH PROMUJE AUTONOMIĘ UCZNIÓW

Uczniowie dobrzejewickiego liceum mają możliwość rozwijać swoją autonomię poprzez projekt „Learn to Learn! Devlop Your Autonomy in Learning!” w ramach programu Comenius dotowanego kwotą 20tys.euro przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji w Warszawie. Nasi uczniowie od początku roku szkolnego przygotowywali się do pierwszej wizyty – w Stambule, w Turcji – gdzie spotkali się ze swoimi kolegami i koleżankami z Rumunii, Grecji, Włoch, Łotwy i Turcji. To listopadowe spotkanie (3-8 listopada 2013) obfitowało w wiele radosnych zajęć, poznawanie niezwykłej kultury kraju goszczącego, a przede wszystkim w zawieranie nowych przyjaźni w jednym z największych miast świata na granicy Europy i Azji. Uczniowie mieli możliwość przez te kilka dni zamieszkać u rodzin tureckich, dzięki czemu poznali tureckie zwyczaje „od kuchni” – doświadczyli tradycyjnej gościnności (a przy okazji poznali tureckie słowo mówiące „dziękuję, jestem już pełny, więcej nie zjem”), a każdego ranka budził ich śpiew muezina nawołującego do modlitwy. W tym samym czasie nauczyciele, pod opieką których wyjechali uczniowie, również mieli możliwość doświadczania kultury tureckiej – zobaczyliśmy tradycyjne tańce, targowaliśmy się o ceny, posmakowaliśmy prawdziwego kebaba, co zmieniło nasz pogląd na danie serwowane pod tą samą nazwą w Polsce… zaznaczyła liderka naszego zespołu Magdalena Ziółkowska z I LO. Podróże niewątpliwie kształcą! dodał Rafał. Magda Jagielska mogła zaprezentować się ze swoim talentem wokalnym konkurencyjnym nawet z żywiołowymi i rozśpiewanymi Włoszkami.

W ramach projektu codziennie spotykaliśmy się w tureckiej szkole i mieliśmy możliwość pracować w grupach międzynarodowych – zarówno uczniowie jak i nauczyciele – co pomogło nam wszystkim rozwijać umiejętności językowe i otwartość na inne spojrzenia i poglądy, a uczniom dodatkowo uczyć się autonomii i wzajemnie motywować się do dalszej pracy i współpracy.

Po powrocie nadszedł krótki czas podsumowań, podzielenia się wrażeniami i przeżyciami, który szybko przerodził się w kolejne przygotowania. Tym razem do wizyty w Padwie, we Włoszech, gdzie pojedzie czwórka naszych uczniów pod opieką nauczycieli. W związku z następną wizytą dyskutowaliśmy na tematy związane z idealną szkołą, uczniami i nauczycielami, a także rozmawialiśmy o różnicach między szkołą tradycyjną a współczesną. Efektem naszych debat stał się wspólnie napisany scenariusz do filmiku o roboczym tytule „Szkoła tradycyjna a szkoła współczesna”, dzięki czemu rozwijamy kolejne umiejętności – tym razem aktorskie! Scenariusz napisany, role rozdane, aktorzy w trakcie prób – już wkrótce staną przed kamerą, żeby uwiecznić swoje dzieło, a potem pokazać je naszym partnerom podczas wizyty we Włoszech.

Nasz projekt jest ciekawy z wielu perspektyw, ale to, co najistotniejsze to fakt, że nasi licealiści mają możliwość zobaczenia i odnalezienia się w 6 krajach partnerskich projektu – Turcji listopad 2013, Włoch- luty 2014, Łotwy- kwiecień 2014, Grecji – luty 2015, Rumunii-kwiecień 2015 i Francji czerwiec 2015 jako świadomi, autonomiczni i zmotywowani młodzi ludzie, nieźle władający językiem angielskim. Z niecierpliwością czekamy wszyscy na wylot 24 lutego z Warszawy do Padwy i Wenecji.

« wstecz

Dopisz się do
Newslettera

Jeśli chcesz otrzymywać bieżące informacje wpisz poniżej swój adres e-mail.

Zobacz
także

Stopka

do góry

Rozmiar czcionki

Wersja o wysokim poziomie kontrastu

Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.

Z
O
B
A
C
Z

T
A
K
Ż
E