Powiat Toruński

Menu dodatkowe

Treść strony

Porozumienie z dnia 23.11.2007r. pomiędzy Gminą Miasta Toruń, a Powiatem Toruńskim w sprawie utworzenia wspólnego Centrum Zarządzania Kryzysowego oraz wspólnego Zespołu Zarządznia Kryzysowego

drukuj

Zespoł Zarządzania Kryzysowego

Skład Zespołu Zarządzania Kryzysowego tworzą osoby powołane spośród:

  1. Pracowników Urzędu Miasta Torunia, Starostwa Powiatowego w Toru­niu, jednostek organizacyjnych Miasta Torunia i Powiatu To­ruńskiego, jednostek organizacyjnych stanowiących aparat pomocni­czy kierowników zespolonych służb, inspekcji i straży powiatowych;
  2. Przedstawicieli społecznych organizacji ratowniczych;

     3.   Przedstawicieli innych instytucji. 

drukuj

Skład Zespołu Zarządzania Kryzysowego

  1. Przewodniczący Zespołu

     - Prezydent Miasta Torunia;

     - Starosta Toruński,

  1. Zastępcy Przewodniczących Zespołu

      - dyrektor WOL,

      - Sekretarz Powiatu Toruńskiego,       

  1. Sekretarz Zespołu – inspektor ds. administracyjno-biurowych WOL,
  2. Rzecznik prasowy

     - kierownik Referatu Informacji i Analiz Wydziału Informacji, Promocji

       i Turystyki UMT;

     - Inspektor ds. Informacji Starostwa Powiatowego w Toruniu,

  1. Grupy o charakterze zadaniowym, którymi są:
    1. Grupa działań operacyjnych;
    2. Grupa planowania cywilnego, monitorowania i analiz;
    3. Grupa zabezpieczenia logistyczno-finansowego;
    4. Grupa ochrony zdrowia i pomocy społecznej. 

drukuj

Zadania Zespołu Zarządzania Kryzysowego

  • ocena występujących i potencjalnych zagrożeń mogących mieć wpływ na bezpieczeństwo publiczne i prognozowanie tych zagro­żeń;
  • przygotowywanie propozycji działań i przedstawianie Przewodniczą­cym Zespołu wniosków dotyczących wykonania, zmiany lub zaniechania działań ujętych w Toruńskim Planie Re­agowania Kryzysowego;
  • przekazywanie do wiadomości publicznej informacji związanych z zagrożeniami;
  • opiniowanie Toruńskiego Planu Reagowania Kryzysowego; 

drukuj

Toruńskiego Centrum Zarządzania Kryzysowego

  • Codzienną realizacją zadań z zakresu zarządzania kryzysowego zajmuje się:

    Toruńskie Centrum Zarządzania Kryzysowego.

     

    Zadania TCZK:

    1. Pełnienie całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu, gromadzenia i ob­róbki informacji niezbędnych do funkcjonowania powiatowego systemu zarządzania kryzysowego, w tym:
      • utrzymania całodobowej gotowości do odbioru i przekazywania informacji o zdarzeniach i zagrożeniach na terenie miasta Torunia i powiatu toruńskiego;
      • wymiany informacji ze służbami dyżurnymi administracji zespolonej i niezespolo­nej;
      • wymiany informacji pomiędzy poszczególnymi stanowiskami dyspozytorów i dyżur­nych funkcjonujących w ramach TCZK;
      • zbierania informacji z rejonu zagrożenia umożliwiających określenie stopnia zagrożenia mieszkańców i ocenę prowadzonej akcji ratowniczej;  
      • opracowywania dokumentów graficznych w zakresie umożliwiającym ocenę zagrożeń;
      • zestawiania dla potrzeb zespołu zarządzania kryzysowego informacji z baz danych o rejonie zagrożenia i możliwych do użycia siłach i środkach;
      • niezwłocznego informowania określonych osób funkcyjnych UMT i Starostwa Powiatowego o sytuacjach kryzysowych, a także o zdarzeniach mających negatywny wpływ na funkcjonowanie infrastruktury komunalnej miasta i powiatu toruńskiego;
      • bieżącego informowania Prezydenta Miasta Torunia, Starosty Toruńskiego i dyżur­nego WCZK o aktualnym stanie bezpieczeństwa mieszkańców.
    2. Współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego samorządów oraz ze stanowi­skami kierowania administracji zespolonej (służb, inspekcji i straży) i niezespolonej (WKU, Powiatowy Inspektorat Sanitarny, Powiatowa Inspekcja Weterynaryjna, Re­gionalny Zarząd Gospodarki Wodnej) celem wymiany:
      • informacji dotyczących stanu bezpieczeństwa na obszarze miasta i po­wiatu toruńskiego;
      • informacji o działaniach podjętych w celu usunięcia skutków ewentual­nych zdarzeń kryzysowych i wielkości zaangażowanych w tym celu sił i środków;
      • informacji o ewentualnych potrzebach i możliwościach wsparcia akcji ratowniczej w zakresie sił i środków.
    3. Nadzór nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wcze­snego ostrzegania ludności, a także:
      • analiza informacji z SWiA i SWO w kontekście potencjalnego zaistnienia sytuacji za­grożenia dla mieszkańców miasta Torunia i powiatu toruńskiego;
      • przygotowywanie i przekazywanie ostrzeżeń, komunikatów i informacji o zagroże­niach, w tym o ekstremalnych warunkach meteorologicznych, a także przygoto­wywanie syntetycznych informacji o zagrożeniach przeznaczonych dla lokalnych środków masowego informowania.
    4. Współpraca z podmiotami realizującymi monitoring środowiska (Regionalnym Zarzą­dem Gospodarki Wodnej, Zarządem Melioracji i Urządzeń Wodnych, Instytutem Me­teorologii i Gospodarki Wodnej), zwłaszcza w zakresie:
      • wyników monitoringu zjawisk hydrometeorologicznych i lodowych;
      • krótko- i długoterminowych prognoz pogody;
      • stanu technicznego urządzeń wodnych, melioracyjnych i wałów przeciwpowodzio­wych;
      • przebiegu prac związanych z usuwaniem skutków powodzi.
    5. Współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i huma­nitarne.
    6. Dokumentowanie działań podejmowanych przez centrum, w tym także:
      • ewidencja informacji dotyczących stanu bezpieczeństwa na obszarze miasta i po­wiatu toruńskiego i ewentualnych działań ratowniczych;
      • opracowywanie dobowych meldunków o sytuacji w mieście i powiecie, a także tygo­dniowych i miesięcznych raportów o bieżącej sytuacji i prognozowanych za­grożeniach;
      • bieżąca aktualizacja bazy danych systemu zarządzania kryzysowego.
    7. Realizacja zadań stałego dyżuru na potrzeby podwyższania gotowości obronnej pań­stwa:
      • powiadamianie osób określonych w instrukcji działania stałego dyżuru o obo­wiązku stawienia się we wskazanym miejscu celem uruchomienia procesu realizacji zadań wykonywanych w ramach podwyższania gotowości obronnej państwa;
      • przyjmowanie, ewidencjonowanie i dostarczanie informacji i decyzji podległym jed­nostkom organizacyjnym.
    8. Zapewnienie sprawnego obiegu informacji w powiatowej sieci łączności radiowej i telefonicznej, w tym utrzymanie całodobowej łączności z Wojewódzkim Centrum Zarządzania Kryzysowego w Bydgoszczy.
    9. Wykonywanie decyzji i poleceń współprzewodniczących zespołu zarządzania kryzysowego i kierownika CZK. 

drukuj

Ministerstwo Cyfryzacji Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych współfinansowane ze środków Ministra Cyfryzacji

Rozmiar czcionki

Wersja strony o wysokim poziomie kontrastu

Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku 'Graficzna wersja strony' znajdującego się w górnej części witryny.