Powiat Toruński

Menu dodatkowe

Treść strony

  • Powódź czerwiec 2010 - fotografia z zasobów Starostwa...

Zarządzanie kryzysowe - definicja

Zarządzanie kryzysowe to działalność organów administracji publicznej będąca elementem kierowania bezpieczeństwem narodowym, która polega na zapobieganiu sytuacjom kryzysowym, przygotowaniu do przejmowania nad nimi kontroli w drodze zaplanowanych działań, reagowaniu w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowych, usuwaniu ich skutków oraz odtwarzaniu zasobów i infrastruktury krytycznej.

Podstawy prawne

Ustawa z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym (Dz. U. z 2007 r. Nr 89, poz. 590) z późn. zm.

 

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 15 grudnia 2009 r. w sprawie określenia organów administracji rządowej, które utworzą centra zarządzania kryzysowego, oraz sposobu ich funkcjonowania 

Struktura zarządzania kryzysowego na poszczególnych poziomach administracji publicznej

  • Poziom 1
  • Poziom 2
    • Wojewoda
    • Wojewódzki Zespół Zarządzania Kryzysowego
    • Wojewódzkie Centrum Zarządzania Kryzysowego
  • Poziom 3
    • Starosta
    • Powiatowy Zespół Zarządzania Kryzysowego
    • Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego
  • Poziom 4

  

Ministerstwo Cyfryzacji Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych współfinansowane ze środków Ministra Cyfryzacji

Rozmiar czcionki

Wersja strony o wysokim poziomie kontrastu

Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku 'Graficzna wersja strony' znajdującego się w górnej części witryny.